|
Podczas zajęć z psychologiem, uczniowie klasy 7 mieli okazję zgłębić tajniki emocji i ich istotną rolę w naszym życiu. W trakcie warsztatów omówiliśmy różnorodne aspekty emocji, zwracając uwagę na ich znaczenie dla zdrowego rozwoju psychicznego. Wspólnie eksplorowaliśmy strategie radzenia sobie z emocjami, ucząc praktycznych narzędzi, które pomagają zrozumieć i kontrolować swoje uczucia. Dzięki interaktywnym dyskusjom oraz kreatywnym ćwiczeniom, uczniowie zdobyli wiedzę na temat wpływu emocji na nasze codzienne życie i nauczyli się, jak budować zdrowe relacje z własnymi uczuciami. Zajęcia te miały na celu rozwijanie umiejętności radzenia sobie z emocjami w kontekście szkolnym i społecznym, wspierając uczniów w budowaniu silnych fundamentów emocjonalnych.
Dnia 06.03.24 r., uczniowie klas 5,6 i 8 podczas zajęć z pedagogiem p. Beata Mokwa, mieli szansę dowiedzieć się czym jest Inteligencja emocjonalna , jak ją rozwijać? Jak wpływa na zdrowie i jak ja wykorzystywać w życiu. Uczniowie poprzeć ćwiczenia oraz dyskusje mieli szansę zdefiniować i rozpoznać swoje uczucia oraz innych. Dowiedzieli się w jaki sposób motywować i kierować emocjami własnymi jak i innych osób.
Wychowanie jest szeregiem czynników, działaniem świadomym i celowym które zakłada, że chcemy dla swojego dziecka jak najlepiej. W piątek odbyło się spotkanie pedagoga - mgr Beaty Mokwy oraz psychologa mgr Marka Mikulskiego z grupą rodziców pt. : „Wspierająca rola rodziców w procesie wychowania". Podczas którego rodzice mogli zdobyć oraz zgłębić swą wiedzę i umiejętności a także otrzymać praktyczne wskazówki na temat : prawidłowych relacji między rodzicem a dzieckiem, jak stosować granice w wychowaniu, poznać metody wychowawcze, a także jak stosować konsekwencje w wychowaniu.
Podczas spotkania poruszono również temat Depresji, podczas Światowego Dnia Walki z Depresją, który obchodzony jest 23.02.
Jako, że kwiecień jest uważany za miesiąc świadomości Autyzmu w klasie III poruszaliśmy temat osób w spektrum. To, czego nauczymy dzieci na tym etapie jest niezwykle ważne - a o tym nie trzeba przekonywać nikogo. W świecie wciąż brakuje zrozumienia dla zaburzenia jakim jest autyzm. Niektórzy komentują zachowanie dzieci w sklepach i na placu zabaw, inni budują postawę opartą na “nie baw się z nim”. Jednak szczerze wierzymy, że budując empatyczną postawę u dzieci na wczesnym etapie, sprawimy, iż wyrosną z nich mądrzy i świadomi dorośli! Celem zajęć było m. in. wskazanie trudności z jakimi mierzą się takie osoby, rozwój empatii, akceptacji, zapobieganie wykluczenia mniej sprawnych kolegów.
|
|