Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member karolina  
2025-11-11 20:07:36
Member Anna Chalupinska  
2025-11-07 19:04:09
Member bojowniczka  
2025-10-28 11:55:06
administrator Administrator  
2024-06-26 12:53:56
Member Bernadeta Jastrzębska  
2020-10-21 18:32:41
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Czwartek
13 listopada 2025
Imieniny obchodzą
Arkadiusz, Arkady, Brykcjusz, Eugeniusz, Jan, Mikołaj, Stanisław, Walentyn
Do końca roku zostało
49 dni

W przedszkolu w ramach „Tygodnia Budowania Relacji” dzieci z grup „Biedronki”, „Zajączki” oraz „Sówki” wzięły udział w zajęciach pt. „Metafora serduszka”, poświęconych budowaniu relacji i życzliwości w grupie. Spotkanie rozpoczęło się kręgiem z „Tablicą Emocji” – przedszkolaki wybierały buźki odpowiadające ich nastrojom i mówiły, co pomaga im poczuć się lepiej. Był to wstęp do rozmowy o tym, że emocje są naturalne, a sposób, w jaki je okazujemy, wpływa na innych.

Następnie dzieci wysłuchały opowiadania „Serduszko z listków” o jeżyku Roro i sarence Lusi. W trakcie historii zatrzymywaliśmy się na krótkie rozmowy: co się wydarzyło, jakie emocje przeżywali bohaterowie i jak można naprawiać relacje po trudnej sytuacji.

W części twórczej dzieci rozmawiały o słowach i zachowaniach, które ranią, oraz o tych, które leczą relacje (uśmiech, zaproszenie do zabawy, „proszę”, „dziękuję”). Zajęcia zakończyły się kolorowaniem serduszka związanym z tematem – każde dziecko ozdobiło swoje serce hasłami i symbolami życzliwości, tworząc wspólną galerię „dobrych słów”. Dzięki temu przedszkolaki utrwaliły umiejętność nazywania emocji i wybierania zachowań, które budują przyjazny klimat w grupie.

Dzięki tym aktywnościom przedszkolaki uczyły się nazywać emocje, rozróżniać zachowania życzliwe i nieżyczliwe oraz szukać pokojowych sposobów rozwiązywania konfliktów.

Zajęcia w ramach „Tygodnia Budowania Relacji” Zajęcia w ramach „Tygodnia Budowania Relacji” Zajęcia w ramach „Tygodnia Budowania Relacji” Zajęcia w ramach „Tygodnia Budowania Relacji”

 

techniki radzenia sobieW ramach Tygodnia przeciwdziałania przemocy rówieśniczej odbyły się zajęcia dla uczniów klasy ósmej pod hasłem: „Techniki radzenia sobie w trudnych emocjach”. Spotkanie miało na celu uświadomienie młodzieży, że emocje – nawet te trudne, jak złość, smutek czy lęk – są naturalną częścią życia, a ważne jest to, w jaki sposób na nie reagujemy.

Podczas zajęć uczniowie poznali proste i skuteczne sposoby radzenia sobie z napięciem, takie jak technika STOP, ćwiczenia oddechowe, relaksacja z wyobrażeniem „Bezpiecznego miejsca” czy uważność. Mieli okazję praktycznie przećwiczyć wybrane metody, w tym krótką relaksację oddechową, aby przekonać się, że pomagają one odzyskać spokój i kontrolę w trudnych sytuacjach.

Spotkanie sprzyjało otwartej rozmowie o emocjach i ich wpływie na relacje rówieśnicze. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w ćwiczeniach, dzielili się refleksjami i doświadczeniami. Dzięki zajęciom dowiedzieli się, że umiejętność regulacji emocji i stosowanie technik relaksacyjnych to ważne narzędzia, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie i pomagają w budowaniu dobrych relacji z innymi.

techniki radzenia sobie techniki radzenia sobie

 

W ramach Tygodnia przeciwdziałania przemocy rówieśniczej odbyły się zajęcia dla uczniów klasy ósmej pod hasłem: „Techniki radzenia sobie w trudnych emocjach”. Spotkanie miało na celu uświadomienie młodzieży, że emocje – nawet te trudne, jak złość, smutek czy lęk – są naturalną częścią życia, a ważne jest to, w jaki sposób na nie reagujemy.

Podczas zajęć uczniowie poznali proste i skuteczne sposoby radzenia sobie z napięciem, takie jak technika STOP, ćwiczenia oddechowe, relaksacja z wyobrażeniem „Bezpiecznego miejsca” czy uważność. Mieli okazję praktycznie przećwiczyć wybrane metody, w tym krótką relaksację oddechową, aby przekonać się, że pomagają one odzyskać spokój i kontrolę w trudnych sytuacjach.

Spotkanie sprzyjało otwartej rozmowie o emocjach i ich wpływie na relacje rówieśnicze. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w ćwiczeniach, dzielili się refleksjami i doświadczeniami. Dzięki zajęciom dowiedzieli się, że umiejętność regulacji emocji i stosowanie technik relaksacyjnych to ważne narzędzia, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie i pomagają w budowaniu dobrych relacji z innymi.

techniki radzenia sobie

 

W związku z rozpoczętym dziś w naszej szkole Tygodniem o przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej, oprócz gazetek przygotowanych w budynkach szkoły, a także ulotek i informacji, odbyły się pierwsze zajęcia dla klas 1-3, w których uczestniczyli uczniowie klasy drugiej. Tematem spotkania była: "Życzliwość - jest jak echo".

Życzliwość to dobre serce, które widać w naszych czynach. Bardzo często, gdy chcemy mówić o miłości, przyjaźni czy życzliwości, używamy właśnie symbolu serca. Jest on bardzo stary i każdy człowiek na świecie wie, co oznacza. Wcale nie musimy znać tego samego języka ani żyć w tym samym kraju, żeby wiedzieć, że serce to znak miłości i przyjaźni. Podobnie nie musimy mówić w tym samym języku, żeby zrozumieć język gestów i miłych uczynków.

Kiedy jesteśmy życzliwi, dajemy innym radość i ciepło. Kiedy zrobimy coś dobrego, to dobro idzie dalej, od jednej osoby do drugiej.

Uczniowie mieli szanse,  aby doświadczyć objawów życzliwości, jak również  porozmawiać na temat jej przejawów.

Tydzień o przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej Tydzień o przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej

 


WEBINARY- Strefa Dobrych Emocji Fundacja Fine, ZPE

https://zpe.gov.pl/b/wbinary---strefa-dobrych-emocji-fundacja-fine/PJBBSQRah

Agresja i przemoc w szkole czyli co powinniśmy wiedzieć, by skutecznie działać. Ewa Czemierowska-Koruba (2015), ORE

Agresja i przemoc w szkole czyli co powinniśmy wiedzieć, by skutecznie działać

Przemoc rówieśnicza – o czym musimy pamiętać a często zapominamy. Jacek Pyżalski (prezentacja), ORE

Przemoc rówieśnicza – o czym musimy pamiętać a często zapominamy

Postawy i oddziaływania dorosłych w przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej. Tomasz Garstka. ORE

Postawy i oddziaływania dorosłych w przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej

Psychologiczne aspekty bullyingu: perspektywa sprawcy, ofiary i świadka. Katarzyna Fenik. ORE

Psychologiczne aspekty bullyingu: perspektywa sprawcy, ofiary i świadka.

Dobrze ze złością. Jak wspierać dzieci i młodzież w konstruktywnym radzeniu sobie ze złością. Katarzyna Zawisza-Mlost (2021), ORE

Dobrze ze złością. Jak wspierać dzieci i młodzież w konstruktywnym radzeniu sobie ze złością

Zagrożenia pornografią. Zagrożenia rozwoju psychoseksualnego związane z dostępem do treści pornograficznych. Leszek Putyński (2015) (szkoły ponadpodstawowe), ORE

Zagrożenia pornografią. Zagrożenia rozwoju psychoseksualnego związane z dostępem do treści pornograficznych

Zarządzanie emocjami. Krok w stronę zdrowia psychicznego. Marta Jankowska (2020), ORE

Zarządzanie emocjami. Krok w stronę zdrowia psychicznego

W stresie. Strategia oswajania. Jagoda Sikora (2024), ORE

W stresie. Strategia oswajania

 
Więcej artykułów…

joomplu:20295

joomplu:20294

joomplu:19309

joomplu:20657

joomplu:18553

joomplu:20296

joomplu:17289

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś638
mod_vvisit_counterWczoraj13770
mod_vvisit_counterW tym tygodniu50811
mod_vvisit_counterWszystkich19975001

Twoje IP: 216.73.216.110
MOZILLA 5.0,
Wyszukiwarka
Telefon zaufania

;