Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member bojowniczka  
2025-11-14 12:22:45
Member karolina  
2025-11-11 20:07:36
Member Anna Chalupinska  
2025-11-07 19:04:09
administrator Administrator  
2024-06-26 12:53:56
Member Bernadeta Jastrzębska  
2020-10-21 18:32:41
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Piątek
14 listopada 2025
Imieniny obchodzą
Agata, Aga, Damian, Elżbieta, Emil, Emiliusz, Jozafat, Józef, Judyta, Kosma, Laurenty, Lewin, Serafin, Ścibor, Ścibora, Wszerad
Do końca roku zostało
48 dni

W dniu 20.03.2025 w naszej szkole odbyła się wyjątkowa akcja pod nazwą „Dzień Szczęścia”, skierowana do uczniów klas 1-3. Była to inicjatywa mająca na celu promowanie radości, aktywności fizycznej i kreatywności wśród najmłodszych.

Pierwsza część wydarzenia odbyła się na szkolnym boisku i placu zabaw, gdzie dzieci miały okazję do aktywnej zabawy. Uczniowie chętnie uczestniczyli w różnych konkurencjach i zabawach ruchowych. Skakanie na skakance, ćwiczenia z hulahopem, gra w badmintona czy emocjonujące mecze piłki nożnej sprawiły, że uśmiech nie schodził z ich twarzy. Dzięki tym aktywnościom dzieci mogły nie tylko świetnie się bawić, ale również rozwijać swoje umiejętności ruchowe oraz integrować się z rówieśnikami.

Po części sportowej dzieci udały się do sali gimnastycznej, gdzie czekała na nie druga część wydarzenia – warsztaty kreatywne. Uczniowie zostali podzieleni na grupy i oddali się artystycznej ekspresji. Barwne kredki, pastele i flamastry pozwoliły im ożywić papier i zamienić go w prawdziwe dzieła pełne wyobraźni. Każde dziecko mogło nadać kształt swoim emocjom i marzeniom, wypełniając kontury rysunków paletą radosnych barw. Wśród prac pojawiły się tęczowe krajobrazy, fantazyjne postacie i abstrakcyjne kompozycje, które odzwierciedlały ich własną wizję szczęścia. Wspólne kolorowanie stało się nie tylko świetną zabawą, ale także okazją do wyciszenia, rozwijania wyobraźni i celebrowania dziecięcej kreatywności.

„Dzień Szczęścia” był nie tylko okazją do wspólnej zabawy, ale także do nauki współpracy i rozwijania kreatywności. Uczniowie z entuzjazmem uczestniczyli we wszystkich aktywnościach, a ich radosne twarze były najlepszym dowodem na to, że wydarzenie było pełnym sukcesem.

Dzięki takim inicjatywom dzieci uczą się, jak ważne jest czerpanie radości z małych rzeczy, wspólnej zabawy i wyrażania siebie poprzez sztukę. Mamy nadzieję, że akcja „Dzień Szczęścia” na stałe wpisze się w kalendarz szkolnych wydarzeń!

Akcja „Dzień Szczęścia” Akcja „Dzień Szczęścia” Akcja „Dzień Szczęścia” Akcja „Dzień Szczęścia”

 

Podczas zajęć z psychologiem dzieci z grup "Sówki" i "Zajączki" skupiły się na zrozumieniu i znaczeniu szacunku w relacjach z rówieśnikami. Kluczowym elementem spotkania była pogadanka, w trakcie której dzieci aktywnie dzieliły się swoimi spostrzeżeniami na temat tego, czym jest szacunek, jak go okazywać i dlaczego jest tak ważny w życiu grupowym. Psycholog zachęcał do swobodnych wypowiedzi, stawiając pytania i wspierając dzieci w odkrywaniu właściwych postaw. Dzięki temu dzieci lepiej zrozumiały, jak budować dobre relacje i wspierać się nawzajem.

sznujemy się nawzajem sznujemy się nawzajem sznujemy się nawzajem sznujemy się nawzajem

 

Prawa dziecka to jedna z kategorii zaliczanych do szerokiej grupy praw człowieka. Przysługują one każdemu dziecku niezależnie od wieku, płci, koloru skóry czy miejsca zamieszkania.  Dziś na ten temat w dniu Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka odbyły się zajęcia z pedagogiem specjalnym w klasach 1-3. Uczniowie dowiedzieli się czym są prawa dziecka, kiedy zostały uchwalone i jakie prawa i obowiązki przysługują dzieciom.

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

 

Szacunek to jedna z najważniejszych wartości, która tworzy podstawę zdrowych relacji i pomaga budować zaufanie, zrozumienie oraz poczucie wspólnoty. W naszej szkole jesteśmy głęboko przekonani, że uczenie szacunku od najmłodszych lat ma ogromne znaczenie dla rozwoju naszych uczniów, ich sukcesów w przyszłości oraz relacji, jakie będą tworzyć zarówno w szkole, jak i w dorosłym życiu. Dlatego właśnie miały miejsce zajęcia na temat szacunku dla uczniów klas 1-3, prowadzone przez szkolnego psychologa. Zajęcia te miały na celu nie tylko wyjaśnienie, czym jest szacunek, ale także pokazanie, jak ważne jest jego okazywanie w codziennych sytuacjach. To poprzez wzajemne słuchanie, pomoc, życzliwość oraz empatię uczniowie mogą budować mocne, pozytywne relacje z rówieśnikami, nauczycielami i innymi osobami, które spotykają na swojej drodze. Na początku zajęć dzieci miały okazję podzielić się swoimi przemyśleniami na temat szacunku. Padały różne odpowiedzi, jak „słuchać”, „pomagać”, „być miłym” czy „mówić proszę i dziękuję” – dla wielu uczniów szacunek oznaczał okazywanie troski i uprzejmości wobec innych. Dzięki tej otwartej dyskusji dzieci zrozumiały, że szacunek to coś więcej niż tylko dobre maniery – to podejście, które wpływa na atmosferę w szkole i kształtuje ich relacje z innymi. Następnie dzieci, pracując w grupach, tworzyły przykłady sytuacji, w których szacunek ma kluczowe znaczenie – zarówno w szkole, jak i poza nią. W ten sposób uczniowie mogli lepiej zrozumieć, jak różnorodne są formy okazywania szacunku i jak duży wpływ mają one na nasze relacje z innymi. Kolejnym, niezwykle angażującym punktem warsztatów było ćwiczenie „Lustro szacunku”. Dzieci pracowały w parach, naśladując pozytywne gesty, takie jak uśmiech, skinienie głową czy inne wyrazy akceptacji. To proste, ale skuteczne ćwiczenie pokazało im, jak ważne jest zwracanie uwagi na wzajemne gesty i jak drobne działania mogą budować poczucie zrozumienia i wspólnoty. Na zakończenie zajęć każdy uczeń wybrał jedno działanie, które chciałby wprowadzić do swojego codziennego życia, by okazywać szacunek innym. Wybory dzieci były różnorodne – od przyjaźniejszego witania się z rówieśnikami, przez słuchanie innych, po pomoc kolegom i koleżankom w potrzebie.

Wierzymy, że wartości wyniesione z tych zajęć staną się trwałym fundamentem, na którym uczniowie będą budować swoje przyszłe relacje.

Szacunek – co to właściwie znaczy? Szacunek – co to właściwie znaczy? Szacunek – co to właściwie znaczy? Szacunek – co to właściwie znaczy?

 

Podczas zajęć z pedagogiem specjalnym uczniowie klasy 3, podczas lekcji: " Jesteśmy wdzięczni", zastanawiali się wspólnie jakie miłe komunikaty chcieliby usłyszeć. Zajęcia pomogły dzieciom w dostrzeżeniu wartości miłych rzeczy. A także poczucia wdzięczności. Po zakończeniu lekcji przywiesili te miłe komunikaty w różnych miejscach szkoły, aby na co dzień mogły umilać komuś dzień. Natomiast uczniowie klasy drugiej podczas zajęć z pedagogiem specjalnym stworzyli KLASOWĄ KSIĘGĘ UCZUĆ. Za pomocą ilustracji, mieli szansę poznać przestrzeń i wartość uczuć, a przy tym odkryć innych. Za pomocą stworzonej mapy myśli wspólnie porozmawiali o uczuciach, które im towarzyszą oraz zastanawiali się nad tym co robią ich uczucia w życiu. Uczniowie po zapoznaniu się z uczuciami bliżej, wiedzą więcej o sobie samych oraz o koleżankach i kolegach.

Jesteśmy wdzięczni Jesteśmy wdzięczni Jesteśmy wdzięczni Jesteśmy wdzięczni

 
Więcej artykułów…

joomplu:20295

joomplu:20294

joomplu:19309

joomplu:20657

joomplu:18553

joomplu:20296

joomplu:17289

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś6771
mod_vvisit_counterWczoraj10939
mod_vvisit_counterW tym tygodniu67883
mod_vvisit_counterWszystkich19992073

Twoje IP: 216.73.216.110
MOZILLA 5.0,
Wyszukiwarka
Telefon zaufania

;