W Tygodniu Empatii przypadającym na październik, kiedy szczególnie wspieramy misje, SKC zaprasza wszystkich chętnych do pomocy misjom poprzez zaangażowanie się w akcje:
OPATRUNEK NA RATUNEK oraz PODAJ MYDŁO. Celem zbiórek jest wsparcie szpitali misyjnych w Afryce.
Równocześnie nie zapominamy o toczącej się wojnie na Ukrainie. Bierzemy udział w diecezjalnej akcji PLUSZAKI DLA DZIECI Z BOMBARDOWANYCH REJONÓW UKRAINY. Chcemy tamtejszym dzieciom w ich tragicznej sytuacji podarować odrobinę czułości i ciepła. Chętnych uczniów prosimy o przytulanki. Akcje trwają do końca października.
W nowym roku szkolnym odmieniony skład członków naszego Szkolnego Koła Caritas zaowocował również nowym zarządem Koła. Oto wyniki wyborów: Przewodnicząca: Maria Szafarczyk - klasa VIII. Zastępca przewodniczącej: Marcelina Marek - klasa VIII. Sekretarz: Kamila Gromada - klasa VIII. Skarbnicy: Maja Karpińska i Klaudia Ritner - klasa VIII oraz Karolina Wilner - klasa VII. Chcemy wzorem ubiegłego roku z pomocą społeczności szkolnej szerzyć bezinteresowną miłość bliźniego i udzielać pomocy potrzebującym w zakresie materialnym i duchowym. Gratulujemy uczniom, których koledzy i koleżanki obdarzyli zaufaniem. Wszystkim, także nowym w naszym gronie wolontariuszom życzymy wiele radości z tej niełatwej, ale bardzo wdzięcznej pracy. Uczniowie klasy I biorą udział w projekcie „KSIĄŻKĄ POŁĄCZENI – czyli uczymy się czytać razem”. Instytut Książki przy pomocy Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach zadania „Mała książka – wielki człowiek” wydał publikację „Pierwsze abecadło”. Zaprosił w niej najmłodszych do odbycia przygody, jaką jest umiejętność samodzielnego czytania. Mogą ja odbywać także w towarzystwie rodziców, dziadków, rodzeństwa, nauczycieli. Książka ta pobudza wyobraźnię, wspiera proces umysłowego oraz emocjonalnego rozwoju dziecka. Może towarzyszyć w chwilach radości i smutku, wywołuje śmiech i łzy wzruszenia. Uczniowie klasy I i III uczestniczyli w kolejnych zajęciach wsparcia psychologicznego w zakresie kompetencji emocjonalno - społecznych . Uczyli się jak przepraszać, gdy kogoś obrażą. Rozmawiali o tym co się dzieje z naszym poczuciem wartości kiedy słyszymy komunikaty pełne złości, obrazy albo komunikaty przyjazne, miłe. Każdy z uczniów miał za zadanie powiedzenie czegoś miłego na temat kolegi/ koleżanki. To ważne, aby budować bardziej znaczące i zdrowe więzi. |