To była niezapomniana podróż dla czwartaków, którzy środowe przedpołudnie spędzili nie w szkolnych murach, ale w Krainie Szpaka Mateusza, Królestwie Bajdocji oraz na Planecie Fantazji. A to wszystko możliwe było dzięki wizycie w Akademii Pana Kleksa, gdzie czekało na uczniów mnóstwo atrakcji: naprawianie chorych sprzętów, szukanie zaginionego guzika i kałamarza, wiązanie węzłów przyjaźni, harce na podmorskiej zjeżdżalni, łowienie ryb, a także przejazd windą nieważkości i wiele innych atrakcji. Nie zabrakło gier edukacyjnych, które sprawdziły naszą wiedzę na temat zasad segregowania śmieci i znajomości układu słonecznego. Nasze spotkanie w stworzonym przez Jana Brzechwę świecie sympatycznego pana Ambrożego zakończyły warsztaty storytellingu, gdzie chłopcy i dziewczyny ułożyli bardzo interesujące opowieści. To był naprawdę super dzień!
 
|
Ponieważ tegoroczne Walentynki wypadły podczas ferii zimowych, uczniowie klas IV-VIII połączyli obchody święta zakochanych z balem karnawałowym. Ten pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Uczniowie, a raczej klocek Lego, karatecy, piłkarze, modelki, kotki, leśnicy, strażacy i reszta przebierańców rozpoczęła bal od połączenia się w walentynkowe pary miłosne znane z książek i filmów dla dzieci za pomocą zabawy "znajdź swoją połówkę serca". Następnie wszyscy dobrze bawili się przy dźwiękach ulubionych hitów. Był taniec z balonem między głowami, zabawami z brakującymi krzesłami, nasz ulubiony taniec z miotłą oraz zawody "Kto przejdzie pod szarfą miłości?". Punktem kulminacyjnym były oczywiście wybory króla i królowej przebierańców, którymi zostali Napoleon i cheerleaderka, czyli Marcin Segrodnik i Laura Godula. Gratulujemy i dziękujemy za wspaniałą zabawę.
 
Walentynki za nami, jednak Mały Samorząd Uczniowski zorganizował DZIEŃ CZERWONY JAK SERCE, który nawiązał do tego święta. Święty Walenty jest patronem zakochanych, ale przecież wszyscy kogoś kochamy, lubimy. Dzieci kochają rodziców, dziadków, rodzeństwo, lubią swoje koleżanki i kolegów. Z tym uczuciem wiążą się też inne: przywiązanie, szacunek, pomoc, życzliwość. Tego wszystkiego dotyczyły zajęcia w klasach I- III. Na koniec dzieci wykonały prace plastyczne. Różnymi technikami powstały serca, które są symbolami miłości.


EMPIRIUSZ to Wirtualne Laboratorium Chemiczne, którym już od 3 lat mogą posługiwać się uczniowie naszej szkoły. Korzystając z gogli VR oraz kontrolerów, mogą oni przeprowadzać wybrane doświadczenia i obserwować ich przebieg na monitorze interaktywnym. Uczniowie klasy siódmej i ósmej, dzięki nowoczesnemu urządzeniu, mogą wkraczać w wirtualny świat nauki. Wirtualna rzeczywistość angażuje ich, pobudza wyobraźnię i zwiększa motywację do pracy, pomaga zrozumieć skomplikowane zagadnienia, ale także znacznie poprawia zdolność zapamiętywania nabytej wiedzy. W dobie szybkiego rozwoju technologii cyfrowej, w której poruszają się na co dzień młodzi ludzie, trudno jest zainteresować i zmotywować uczniów do zdobywania wiedzy stosując stare metody i środki dydaktyczne. Aby sprostać tej zmieniającej się rzeczywistości na lekcjach chemii sięgamy po Empiriusza.
|
|