Dzieci w tym wyjątkowym dniu przybyły do przedszkola przebrane w przepiękne bajkowe stroje. Nie zabrakło więc: księżniczek, Myszki Miki, Spider-Mana, Królewny Śnieżki i wielu innych bajkowych postaci. Dzieci zaprezentowały swoje stroje podczas wspólnych tańców i zabaw. Rozpoznawały bajkowe postacie i tytuły bajek, z których pochodzą. Na koniec bajkowego, pełnego radości i dobrej zabawy dnia, wszystkie dzieci w grupach zrobiły sobie pamiątkowe zdjęcie. To spotkanie sprawiło dzieciom bardzo wiele radości. Był to dzień pełen wrażeń.
,,Dzisiaj Pasowanie, pięknie wystąpimy, z dumą patrzą wszyscy, ile potrafimy.”
27 października przedszkolaki z grupy Misie świętowały uroczystość Pasowania na przedszkola. Była to pierwsza uroczystość dla przedszkolaków, które we wrześniu rozpoczęły swoją przygodę. Rozpoczęliśmy uroczystość od części artystycznej, w której dzieci recytowały wierszyki, śpiewały piosenki a także bawiły się w kole. Dzieci przyrzekały: bawić się w przedszkolu grzecznie, wesoło i bezpiecznie; próbować każdej potrawy; dzielić się zabawki, rączki mydłem myć dokładnie i dzień dobry mówić ładnie. Po złożonej obietnicy Pani Dyrektor pasowała każdego na przedszkolaka. Na każdego przedszkolak czekał dyplom, prezent oraz coś słodkiego.
Pamiętamy o tych, którzy odeszli Palą się znicze… Przypominają, Że ktoś odchodzi, Inni zostają. Pośród cmentarzy Cichych uliczek Jak wierna pamięć, Palą się znicze.. "Znicze" - Ryszard Przymus Przedszkolaki z Większyc i Poborszowa w dniu 28 października przyłączyły się do akcji #SzkołaPamięta. W związku ze zbliżającym się dniem Wszystkich Świętych odwiedziły cmentarz i pomnik. Dzieci zapaliły znicze, pamiętając o tych, którzy zapłacili najwyższą cenę za wolność, oddając życie w obronie Ojczyzny. Niewątpliwie, takie wyjścia na miejsca pamięci, to jedna z ważniejszych lekcji wychowania patriotycznego. Oprócz tego dzieci poznawały tradycje i zwyczaje związane ze świętem zmarłych. Poprzez odwiedziny na cmentarzu, uczymy dzieci szacunku dla zmarłych i właściwego zachowania się w tym miejscu. |