W poniedziałek Biedronki obchodziły Saint Patrick's Day, w ramach realizacji projektu edukacyjnego "English Special Days". Święto to było okazją do poznania nie tylko tradycji tego święta, ale także poszerzenia słownictwa w języku angielskim, rozwijania umiejętności przeliczania oraz nauki nowej piosenki. Dzięki realizacji tego projektu maluszki mają większą okazję do obcowania z językiem angielskim.
W piątek 15 marca, przedszkolaki z grupy Pszczółki, podjęły kolejne wyzwanie z projektu WITAMINKI. Tym razem poznaliśmy wygląd, smak, zapach i walory odżywcze papryki. Wykorzystaliśmy różnorodność kolorystyczną i gatunkową papryki do zabaw matematycznych. Zwieńczeniem wyzwania były kolorowe i jadalne paprykowe kompozycje na talerzu. 14 marca 2024 r. w Zespole Szkół nr 3 im. Mikołaja Reja w Sławięcicach odbyła się XIII edycja konkursu „Chemiczna Głowa”. Uczniowie sprawdzali tam swoją chemiczną wiedzę i umiejętności rozwiązując zadania testowe i laboratoryjne. Zapoznali się z organizacją pracy w pracowni chemicznej, zasadami BHP, które tam obowiązują a następnie przystąpili do badań, których celem była identyfikacja substancji chemicznych. Naszą Szkołę reprezentowali uczniowie z klasy 8 Emilia Konieczny, Karolina Wilner i Fabian Szwarcer. Przenosząc się ze szkolnej ławki do pracowni chemicznej, uczniowie zdobyli dodatkowe umiejętności i wiedzę ale również świetnie się bawili. W części laboratoryjnej wykryli najwięcej substancji chemicznych, wykonując zadanie najlepiej ze wszystkich drużyn. Natomiast w klasyfikacji generalnej uplasowali się tuż poza najlepszą piątką. Gratulujemy odniesionego sukcesu. W ramach zajęć w klasie 3 miała miejsce pogadanka na temat emocji. Celem spotkania było zwiększenie świadomości uczniów na temat ich własnych emocji oraz rozwinięcie umiejętności radzenia sobie z nimi. Spotkanie było nie tylko edukacyjne, ale także interaktywne i angażujące dla uczniów. Pozwoliło im lepiej zrozumieć swoje emocje oraz wyposażyć się w praktyczne narzędzia do radzenia sobie z nimi w życiu codziennym. Dodatkowo, umożliwiło uczniom otwartą dyskusję na temat ich doświadczeń emocjonalnych, co zbudowało atmosferę zaufania i wsparcia w klasie. Dzięki temu spotkaniu uczniowie zdobyli cenne umiejętności, które pomogą im w radzeniu sobie z emocjami w przyszłości. |