Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member bojowniczka  
2025-05-14 20:59:07
Member Anna Chalupinska  
2025-05-13 21:02:28
Member karolina  
2025-05-12 19:02:45
administrator Administrator  
2024-06-26 12:53:56
Member Bernadeta Jastrzębska  
2020-10-21 18:32:41
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Czwartek
15 maja 2025
Imieniny obchodzą
Atanazy, Afanazy, Berta, Cecyliusz, Czcibora, Dionizja, Izydor, Jan, Nadzieja, Ruprecht, Strzeżysław, Zofia
Do końca roku zostało
231 dni

23 stycznia  w naszej szkole w Poborszowie odbył się wielki bal karnawałowy, w którym uczestniczyli uczniowie klas I-III. W tym dniu największa sala w szkole zamieniła się w salę balową udekorowaną balonami i serpentynami. Przy dźwiękach największych przebojów wszyscy bawili się doskonale oraz uczestniczyli w  grach, zabawach i konkursach.

bal karnawalowy_14 bal karnawalowy_15

 

flazoletyInnowacja pedagogiczna „Flażolet” – najprostszy sposób na miłe muzykowanie" w I półroczu roku szkolnego 2018/2019 realizowana była w wymiarze jednej godziny tygodniowo. Zajęcia odbywały się w każdy piątek w godzinach od 11.10 do 12.05.

W pierwszych miesiącach na zajęciach uczniowie poznali budowę i zasady konserwacji instrumentu. Zostały wyjaśnione pojęcia potrzebne do nauki gry na flażolecie, dokonano pokazu tabulatury i sposobu jej odczytywania. Po poznaniu tych podstawowych informacji nastąpiła nauka pierwszych chwytów. Uczniowie zabrali się ostro do pracy. Główny nacisk podczas nauki grania został położony na rozwijanie umiejętności percepcyjnych i ekspresyjnych podczas gry. Całość działań odbywała się w oparciu o śpiewnik z nutami i chwytami na flażolet pt. „Flażolety w szkole”, który został opracowany przez Wojciecha Wietrzyńskiego. Uczniowie poznali mnóstwo utworów o różnym stopniu trudności oraz różnorodnej tematyce, m.in. „Marysia ma małego baranka”, „U zegarmistrza gra muzyka”, „Dostał Jacek elementarz”, „Boże coś Polskę”, „Cicha noc” i wiele innych.

Zespół muzyczny prezentował swoje umiejętności na wszystkich ważnych wydarzeniach organizowanych w klasach I-III m.in.:

  • Pasowanie na ucznia;
  • Dzień Babci i Dziadka;
  • Zespół zaprezentował się także podczas realizacji jednych z zadań projektu „Piękna nasza Polska cała”

Trzy uczennice szczególnie wyróżniające się na zajęciach (Martyna Kaczmarczyk, Miriam Osmanowicz, Emilia Klimas) zaprezentowały swoje umiejętności przed szerszą publicznością, uczestnicząc w „Festiwalu Kolęd i Pastorałek” organizowanym przez ZS-P w Pokrzywnicy.

Zadania realizowane w ramach tej innowacji wyzwalają twórczą postawę uczniów, pozwalają kształtować w nich poczucie odpowiedzialności nie tylko za swoje dokonania, ale i efekty całego zespołu. Dzieci nabierają pewności siebie, przy czym będą wspierać się w nabywaniu nowych umiejętności podczas II półrocza.

flazolety flazolety

 

Do pierwszego w historii polskiej edukacji egzaminu ósmoklasisty już coraz bliżej. Jednak ósmoklasiści uczęszczający do naszej szkoły nie tylko odliczają dni do tego ważnego dla nich wydarzenia, ale też intensywnie się do niego przygotowują. Z myślą o tym, by im pomóc i uczynić te przygotowania zarówno skutecznymi, jak i atrakcyjnymi, wprowadzono innowację pedagogiczną z języka polskiego „Twórcze powtórki”. W I semestrze roku szkolnego 2018/2019 zajęcia dodatkowe realizowane w ramach tej innowacji odbywały się co tydzień w piątek w godz. 13.10 – 13.55, uczęszczało na nie dwunastu uczniów. Aby urozmaicić formę powtórek, cyklicznie odbywały się: zajęcia przygotowane i prowadzone przez wybranych uczniów, zajęcia poświęcone na tworzenie dłuższych prac pisemnych, zajęcia w formie gier i quizów oraz zajęcia, podczas których uczniowie rozwiązywali testy egzaminacyjne. Spotkania były różnorodne i ciekawe, wykorzystywano na nich zarówno tradycyjne pomoce naukowe, jak i tablicę multimedialną, gry planszowe oraz różne aplikacje i smartfony. Ponadto co tydzień ósmoklasiści otrzymywali karty pracy przeznaczone do uzupełnienia w domu służące samodzielnemu powtarzaniu i przygotowywaniu się do egzaminu oraz raz w miesiącu pisali próbny egzamin zgodnie z procedurami określonymi przez CKE.

tworcze powtorki

Uczestnicząc w innowacji, uczniowie doskonalili sprawność poprawnego pod względem językowym, ortograficznym i interpunkcyjnym tworzenia dłuższych wypowiedzi w określonej formie gatunkowej. Ćwiczyli trudną umiejętność pisania rozprawki, rozwijając zdolność logicznego myślenia, argumentowania i wnioskowania. Wzbogacili i utrwalili wiedzę dotyczącą lektur obowiązkowych, pojęć i terminów teoretycznoliterackich oraz z zakresu wiedzy o języku. Doskonalić umiejętność odbioru i rozumienia tekstów literackich lub popularnonaukowych, formułowania myśli, operowania bogatym słownictwem. Częste wykonywanie ćwiczeń o charakterze zadań egzaminacyjnych pozwoliło im oswoić się z ich formą i poznać strategie poprawnego rozwiązywania. Opracowując zagadnienia i przygotowując zadania dla klasy, uczniowie prowadzący zajęcia mieli okazję, by uczyć się samodzielności w docieraniu do informacji, selekcjonowaniu ich, krytycznej ocenie i praktycznym wykorzystaniu. Doskonalili również kompetencje związane z wykorzystywaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej (tworzyli prezentacje i zadania multimedialne) oraz uczyli się kreatywności.

 

angielski 4 pory rokuInnowacja pedagogiczna  „Przez cztery pory roku z językiem angielskim” realizowana była przez grupę uczniów z klasy VI. Na zajęcia uczęszczało 12 uczniów. Innowacja realizowana była w wymiarze jednej godziny tygodniowo podczas zajęć pozalekcyjnych, prowadzonych w ramach godzin z art. 42 Karty Nauczyciela. Zajęcia odbywały się w środy w godzinach 13.10 – 13.55. Odbyło się 16 spotkań. Celem zajęć było promowanie nauki języka angielskiego wśród dzieci, podnoszenie motywacji do nauki języka obcego, rozwijanie pasji i zainteresowań uczniów językiem angielskim, doskonalenie umiejętności językowych (słuchania, czytania, stosowania słownictwa i gramatyki w praktyce, pisania i mówienia), poszerzanie kompetencji językowych z zakresu posługiwania się językiem angielskim  oraz rozwijanie zainteresowania uczniów  kulturą, tradycjami i zwyczajami krajów anglojęzycznych. Podczas zajęć uczniowie podnieśli kompetencje czytelnicze: przeczytali  4 odcinki komiksu angielskiego pt. The boy with the sunglasses; oglądali  filmy DVD dotyczące wybranych aspektów życia w krajach angielskojęzycznych;  poznali elementy kultury i tradycji tych krajów,  zorganizowali „korowód strachów po szkole” oraz wykonali straszne dynie z okazji Halloween. W dniu Święta Dziękczynienia zorganizowany został mini-obiad, na którym uczniowie spożywali tradycyjne amerykańskie potrawy.

Zrealizowane zostały następujące tematy:

WRZESIEŃ

My day – Mój dzień

  • filmy DVD: A typical Saturday. My Dad's day
  • indywidualna kompozycja pisemna – My typical day

PAŹDZIERNIK

Halloween

  • The boy with the sunglasses – część 1 i 2.
  • Halloween – what do you remember? - klasowy quiz kulturowo- językowy.

LISTOPAD

Independence Day in Poland

  • Polish geography – czytanie ze zrozumieniem tekstu o geografii Polski
  • Thanksgiving Day – film DVD, organizacja mini-obiadu z okazji święta dziękczynienia.

GRUDZIEŃ

Christmas – Boże Narodzenie

  • Silent Night, holly night - angielskie kolędy i pastorałki
  • świąteczne gry i zabawy multimedialne i planszowe.

STYCZEŃ

The United States – Stany Zjednoczone

  • komiks: The boy with the sunglasses – część 3-4
  • Symbole i interesujące miejsca w Stanach Zjednoczonych
 
Więcej artykułów…

joomplu:20295

joomplu:20294

joomplu:19309

joomplu:20657

joomplu:18553

joomplu:20296

joomplu:17289

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś4305
mod_vvisit_counterWczoraj19551
mod_vvisit_counterW tym tygodniu50372
mod_vvisit_counterWszystkich17185045

Twoje IP: 3.144.91.201
MOZILLA 5.0,
Wyszukiwarka
Logowanie



Telefon zaufania

;